بازاریابی مدرن بسترهای B2B

معرفی وبسایت eWorldTrade ، یکی از پرتالهای B2B بین المللی

امروزه بازاریابی مدرن به مفهومی فراسرزمینی بدل گشته است. شما برای فروش محصولات و یا خرید محصولات در سطح بین المللی نیاز به ابزارهای نوینی دارید. دیگر زمان مسافرت های طولانی به سرزمینهای دور برای معرفی و فروش محصولات گذشته است. بازار امروز در سطح اینترنت است و شما برای بازاریابی هر محصول و فروش آن در سطح بین المللی نیاز به استفاده از اینترنت و ارتباطات آنلاین دارید. در واقع شما برای اینکه در بازار جهانی جای پا داشته باشید باید از امکانات اینترنت که علاوه بر گستردگی ارتباطات، باعث تسهیل تجارت نیز شده است، استفاده نمایید. یکی از این ابزارهای نوین، پرتالهای B2B است. پرتالهای تجارت بین المللی B2B وبسایتهایی هستند که در آن شرکتها و سازمانها حضور داشته و به معرفی محصولات و خدمات خود می پردازند. عمده درآمد مالکان این وبسایتها از تبلیغات و یا حق عضویت بوده و به ندرت و تقریبا هیچ وقت به درآمد و سود شما از فروش محصولات دست نمیزنند.

یکی از مزیتهای وبسایتهای B2B، علاوه بر معرفی و بازاریابی محصولات و خدمات صادراتی در سطح بین المللی، یافتن مشتریان از کشورهای دیگر جهان است که این خود در حال حاضر یکی از بزرگترین نیازهای واحد بازاریابی یک شرکت و یا سازمان تولیدکننده و یا بازرگانی است. چه اطلاعاتی از این جذاب تر که مشتریانمان در کشورهای دیگر را به تفکیک کشور و حوزه فعالیت در این وبسایتها پیدا کنیم!

هدف اصلی ما در دکتر صادرات، کمک به ارتقاء سطح صادرات کالا و خدمات این مرز و بوم بوده و در همین راستا، به دنبال معرفی راهکارهای بازرگانی بین الملل به بازرگانان و تولیدکنندگان هموطن هستیم. در این مطلب، به معرفی وبسایت Eworldtrade می پردازیم. وبسایت ای ورلد ترید- تجارت الکترونیکی جهانی (www.eworldtrade.com) یکی از قدرتمندترین وبسایتهای B2B بوده که به ادعای خود دارای 500.000 مشترک (شرکت تولیدکننده و بازرگانی) در سطح جهان است. این مجموعه با سابقه ده ساله، توانسته است مشتریان و شرکتهای بسیاری را از حدود 150 کشور جهان جذب نموده و به معرفی محصولات و خدمات آنها بپردازد. دفتر اصلی این شرکت در تگزاس آمریکا بوده ولی مبدا آن کشو چین بوده و دارای دفتر در این کشور نیز می باشد.

صفحه اصلی ای ورلد ترید

 

شما با ورود به این وبسایت، میتوانید بر اساس نیاز خود به دنبال یک محصول و یا شرکت بگردید. این موضوع دلیل اصلی ایجاد این گونه وبسایتها است. معرفی محصولات و خدمات شرکت ها در سطح جهانی. ولی ما بعنوان یک شرکت صادرکننده به دنبال لیدهای خرید هستیم، یعنی شرکتهای خریدار محصول ما در کشورهای مختلف؛ و در جستجوی خود به دنبال این شرکتها خواهیم رفت. در هنگام سرچ، سه گزینه پیش روی ماست. جستجو در میان محصولات، جستجو در میان شرکتهای تولیدی و جستجو میان خریداران. گزینه سوم مطلوب شرکتهای صادراتی خواهد بود. در صورتی که شرکت واردکننده باشید و به دنبال تولیدکنندگان و قیمتهای رقابتی در سطح دنیا هستید نیز این وبسایت اطلاعات کامل تولیدکنندگان را به رایگان در اختیار شما قرار خواهد داد. جستجوی ای ورلد ترید

 

 

همچنین می توانید جستجوی خود را بر مبنای کشور مقصد تعیین کنید.

جستجوی کشورها

 

 

هنگامی که جستجوی خود را در میان مشتریان (شرکتهای بازرگانی خریدار یا به عبارتی شرکتهای واردکننده در کشور خارجی) انجام می دهید، لیستی از شرکتهایی که درخواست خرید داده اند، بر اساس تاریخ به روز نمایش داده می شود، همچنین می توانید آنها را بر اساس کشور فیلتر کنید. در تصویر زیر، جستجوی شرکتهای خریدار بر اساس کلمه نمونه “پسته” انجام شده است:

جستجوی

 

در این وبسایت B2B متاسفانه اسم و تلفن شرکتهای خریدار به بازدیدکنندگان رایگان نمایش داده نمی شود. به عبارتی باید یکی از پلن های عضویت را خریداری نمایید تا اطلاعات کامل برای شما نمایش داده شود. این موضوع جزء درآمدهای وبسایت بوده و قابل درک است، و از طرفی باعث می شود اطلاعات شرکتهای خریدار، که اطلاعاتی حیاتی و طلایی برای هر شرکت صادرکننده است، به رایگان در اختیار همگان قرار نگیرد که سوخت شود و فقط کاربرانی که جهت صادرات جدی هستند و حاضرند برای بازاریابی هزینه کنند نمایش داده می شود. لیست قیمت پنلهای مختلف کاربری در وبسایت ای ورلد ترید eworldtrade به  شرح تصویر زیر است، در صورتی که مایل به خرید عضویت باشید، این وبسایت از جمله وبسایتهای B2B است که شرایط سیاسی ایران و عدم اتصال بانکی جهانی را درک کرده و راهکارهای پرداختی ساده به شما پیشنهاد می دهد. در صورتی که کمترین پنل را خریداری نمایید نیز می توانید اطلاعات کامل خریداران و فروشندگان را در اختیار داشته باشید.

وبسایتهای b2b

 

در صورتی که عضو غیررایگان سایت باشید، امکاناتی نظیر ایجاد پروفایل شرکت، ایجاد پنل معرفی محصولات، امکان نمایش اطلاعات شما در جستجوی کاربران، دسترسی کامل به اطلاعات لیدهای خرید و دیگر امکانات در اختیار شما خواهد بود. همچنین بر اساس محصولاتی که بعنوان تولیدکننده یا شرکت بازرگانی در وبسایت قرار می دهید، درخواستهای خرید را مستقیما در اینباکس خود مشاهده خواهید کرد.

صفحه کاربری eworldtrade

 

در تصویر زیر نمونه ای از درخواستهای خرید از کشورهای مختلف، که بر اساس محصول نمایش داده شده خود در پروفایل، دریافت میکنید، را مشاهده کنید:

درخواستها

 

وبسایت Eworldtrade فقط برای نیاز صادرکنندگان طراحی نشده است. در واقع هر وبسایت B2B دو طرفه بوده و واردکنندگان محصولات نیز همانطور که توضیح داده شد، میتوانند بر اساس محصول و کشور، جستجوی خود را انجام دهند و تمامی اطلاعات تولیدکنندگان را به رایگان و بدون نیاز به عضویت، در اختیار داشته باشند. رنج محصولات در این پرتال، بسیار بالا و متنوع بوده و در حوزه های مختلف میتوانید محصول مورد نیاز خود را و اطلاعات تولیدکننده آن را پیدا کنید. در تصویر زیر کتگوری محصولات مختلف موجود در این وبسایت را مشاهده میکنید:

محصولات صادراتی

 

به طور کلی، وبسایت EWorldTrade از جمله وبسایتهای B2B به روز و جامع بوده که در عین کامل بودن، بسیار ساده شما را سراغ اصل مطلب برده و نیاز شما در بحث بازاریابی صادراتی و یا سورسینگ وارداتی را مرتفع می کند. در روزگاری که دیگر سفارشات ماست از سر کوچه هم اینترنتی انجام می شود، بازاریابی سنتی مانند گذشته کارایی نداشته و بنگاههای صادراتی چه تولید کننده و چه شرکتهای بازرگانی باید از ابزارهای نوین بازاریابی مانند وبسایتهای B2B استفاده کنند. این موضوع در کشورهای پیشرفته سالیان سال است که جا افتاده و کشورهای در حال توسعه نیز برای رقابت در بازار و معرفی بهتر محصولات و خدمات خود به استفاده از این ابزارهای مدرن روی آورده اند. بدیهی است که شرکت صادراتی از تمامی ابزارهای بازاریابی محصولات خود در سطح بین الملل استفاده میکند و این هم یکی از ابزار است، و طبیعتا هیچ ابزاری به تنهایی تضمین فروش نخواهد بود! شرکتها و مجموعه هایی که تیم بازاریابی دارند، می بایست تک تک این ابزارها را بررسی کرده و با توجه به سیاستها و اهداف شرکت خود، ابزارها و راهکارهای بازاریابی و فروش خود را  انتخاب کرده و به کار ببرند.

برای مشاوره بازاریابی، فروش و صادرات محصولات خود در سطح بین الملل به دکتر متخصص مراجعه کنید، دکتر صادرات!

نوشته های مرتبط