سوشال مدیا

آموزش ساده بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام (تصویری)

اگر صاحب کسب و کار هستید و پیج اینستاگرام فعال هم دارید، اگر جزو افرادی هستید که به دنبال تحلیل و آنالیز همه چیز هستید ، اگر هنوز نمیدانید از اینستاگرام و قدرت بالای تحلیل شبکه اجتماعی اش چگونه برای رشد و توسعه کسب و کار و صادرات خود کمک بگیرید، پیشنهاد میکنم 5 دقیقه زمان بگذارید و این پست را بخوانید.
اینستاگرام با اضافه کردن قابلیت تحلیل کسب و کار به شما امکانات زیر را می­دهد:

فعالیت های فالوورهای شما، زمان آنلاین شدن (روز و ساعت) ، جنسیت، سن و اطلاعات مکان(شهر و کشور) و همینطور تعداد اکانت هایی که روی لینک وبسایت در پروفایل بیزنیسی شما کلیک کرده اند.

برای اینکه بتوانید از این ویژگی تحلیل استفاده کنید بهتریه اکانت اینستاگرامتان را به پیج فیسبوک تان وصل کنید. بله درست شنیدید. برای فعال کردن این ویژگی نیاز به پیج فیسبوکی دارید که ادمین آن پیج باشید.

برای فعال کردن این ویژگی گام های زیر را انجام دهید:

۱-در قسمت پروفایل وارد تنظیمات شوید و بر روی switch to business profile (در نسخه جدیدتر Professional Profile) کلیک کنید

1

۲-سپس شما باید وارد اکانت فیسبوک خود شوید و از پیج هایی که ادمین آن هستید، باید پیجی را که می­خواهید به پروفایل اینستاگرام شما وصل شود را مشخص کنید.

2

۳-در این قسمت شما اطلاعات تماس را وارد می­کنید( این اطلاعات می­تواند ایمیل، شماره تماس، و آدرس شما باشد. پیشنهاد می­کنم آدرس را تا جایی که می­توانید دقیق وارد کنید چرا که کاربر با کلیک بر روی آدرس وارد گوگل مپ می­شود.)

3

۴- تمام شد!
به همین راحتی. پروفایل اینستاگرام شما از حالت شخصی به حالت کسب و کار تبدیل شد.

همینطور که می­بینید، شکل نمایش پروفایل شما به صورت زیر تغییر میکنه.

این نکته را هم اضافه کنم که اینستاگرام این اطلاعات اولیه را می­تواند از پیج فیسبوک شما بگیرد، مثلا دسته بندی پروفایل شما بر اساس دسته بندی پیج فیسبوک شما می­باشد.

4

حالا رسیدیم به اصل موضوع: تحلیل ها و آمارهایی که انتظارش را داشتیم

۱- کنار دکمه تنظیمات در بالای صفحه، دکمه ای با عنوان Insight اضافه شده( شکل ظاهری دکمه شبیه به نمودار ستونی­ست.) روی آن کلیک کنید.

5

۲- اوپس! چیزی نمی­بینید! نگران نباشید

چرا که ۲۴ ساعت بعد، این ویژگی ها برای شما فعال می­شود. ولی با دنبال کردن عکس های زیر، با این آمار و ارقام آشنا می­شید.

بخش اول: در این قسمت شما تعداد impressions را در ۷ روز گذشته می­بینید:
Impressions: مجموع تعداد دفعاتی که پست شما دیده شده.

همچنین شما می­توانید تعداد reach ها و تعداد کلیک های روی سایتتان را در این قسمت ببینید( با کشیدن قسمت مربوطه به سمت چپ)

Reach: تعداد اکانت های یونیک که پست شما رو دیدند.

6

۳-در بخش دوم شما top posts را می­بینید و این پست ها بر اساس بیشترین تعداد impressions دسته بندی شده اند. با کلیک روی دکمه see more می­توانید امار و تحلیل های هر پست رو به صورت مجزا مشاهده کنید.

7

۴- وقتی یک پست را انتخاب می­کنید با کلیک روی view insights تحلیل ها و امارهای هر پست را می­بینید.

8

۵-در بخش سوم می­توانید زمان آنلاین شدن فالوورهایتان را مشاهده کنید.

9

۶-و در نهایت با کلیک بر روی دکمه see more اطلاعات بیشتری در مورد فالوورهایتان می­توانید بدست بیاورید.

مانند جنسیت، سن، شهر، کشور، ساعت و روز آنلاین شدن آنها.

10 11

این ها ویژگیهایی هستند که اینستاگرام در حال حاضر برای کسب و کارها در نظر گرفته است و شما می­توانید با دانستن انها هدفمند تر در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید.

این خیلی خوبه که شما بدونید چه ساعتی اکثر فالوورهاتون آنلاین هستند یا در چه روز هفته ای. این خوبه که شما بدونید جنسیت فالوورهاتون به چه شکلی است و این موضوع در نوع تولید محتوای شما تاثیر زیادی داره. سن فالوورهاتون به شما کمک میکنه تا در انتخاب محتواتون دقت بیشتری به خرج بدید.

اینستاگرام قابلیت تبلیغ رو هم اضافه کرده ولی در حال حاضر برای کشور ما به دلیل مشکلات پرداخت مقدور نیست. باید یک کاربر بیزینس تایید شده از خارج از کشور این موضوع را برای شما انجام دهد. برای پرداخت هزینه تبلیغات رسمی اینستاگرام (Instagram Promotion) از کارشناسان ما کمک بگیرید.

 

سوال همیشگی!: تفاوت impressions و reach چیست؟

Impressions تعداد دفعاتی است که پست شما دیده می شود (ممکن است که یک نفر چندبار پست شما را ببیند و هر بار که ببیند یک Impression به حساب می آید). ولی Reach تعداد اکانت های یکتایی که پست شما را می بینند( ممکن است که یک نفر چندین بار پست شما را ببیند اما برای شما یک Reach به حساب می آید). به عنوان مثال اگر محمد ۵ بار و سهیل ۶ بار در زمان های مختلف پست شما را ببیند. تعداد Impressions پست شما ۱۱ و تعداد Reach پست شما ۲ خواهد بود.

 

Instagram Professional Dashboard

اینستاگرام به صورت منظم در حال توسعه اپلیکیشن و پلتفرم خود برای بهینه کردن ابزارها و رفع نیازهای کاربران است. این بار، این پلتفرم با معرفی ابزار داشبورد حرفه ای اینستاگرام یا Instagram Professional Dashboard برای کمک به خالقان محتوا و کسب و کارهای کوچک، گام دیگری در این زمینه برداشته است. داشبورد حرفه ای اینستاگرام ابزاری عالی برای ردیابی عملکرد پیج، کشف و دسترسی به ابزارهای حرفه‌ای دیگر و جستجو بین اطلاعات آموزشی است که اینستاگرام تولید کرده است که بهترین داشبورد تحلیل اینستاگرام است.

در سال ۲۰۲۰، اینستاگرام آپدیت‌های زیادی مانند Badges ،Instagram Shop ،Checkout و Branded Content Tools را برای کمک به تولید کنندگان محتوای جذاب و کسب و کارها عرضه کرد. نوامبر ۲۰۲۰ برای متمرکز کردن این ابزارها و منابع در یک جا، اینستاگرام یک هاب مرکزی ایجاد کرد که بیش از ۸۲ میلیون بازدید داشت و ۳۷ میلیون اکانت حداقل روی یکی از امکانات فراهم شده در آن کلیک کردند. به همین علت، اینستاگرام اقدام به لانچ داشبورد جدید حرفه‌ای خود کرد و اعلام کرده است که به گسترش آن برای تجربه بهتر کاربر در سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داد.

داشبورد حرفه ای یا پروفشنال اینستاگرام – Instagram Professional Dashboard

برخی از امکانات داشبورد حرفه ‌ای تحلیل اینستاگرام

برای داشبورد تحلیل اینستاگرام ۳ ویژگی کلیدی وجود دارد.

  • ردگیری عملکرد – در این قسمت می‌توانید اینسایت‌ها و ترندها را بر اساس عملکرد اکانت خود کشف کنید.
  • کمک به رشد کسب و کار – در این بخش به نحو موثرتری به ابزارهای مورد استفاده در اکانت خود دسترسی دارید. همچنین ابزارهای جدیدی را کشف می‌کنید که کمک زیادی به رشد تجارت شما می‌کند.
  • دسترسی به اطلاعات آموزشی – در این بخش به اطلاعات آموزشی تولید شده توسط اینستاگرام؛ مانند راهنما‌ها، ترفندها و ایده‌ها دست پیدا می‌کنید.

برخی از این ابزارها در حال حاضر در اینستاگرام کنونی موجود است. اما داشتن تمامی آن‌ها در یک مکان متمرکز، یادگیری و استفاده از آن‌ها را برای حرفه‌ای‌ها راحت‌تر می‌کند. اینستاگرام وعده داده است که ابزارهای جدیدی را در طول سال به این قسمت برای کمک به رشد و موفقیت پیج شما اضافه کند.

داشبورد حرفه‌ای اینستاگرام (Instagram Professional Dashboard) برای تمام اکانت‌های کسب و کار و تولید کنندگان محتوای خلاق در دسترس است. این ابزار به عنوان یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌تواند نیاز شما را به بسیاری از اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های خارجی از بین ببرد.


آیا از این داشبورد پروفشنال اینستاگرام استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را درباره آن با ما در میان بگذارید.

 

منبع: اصفهان پلاس